AutoSock AS to norweska firma badawcza, która stworzyła i opatentowała innowacyjną nakładkę tekstylną na koła, która zwiększa bezpieczeństwo jazdy samochodem podczas trudnych zimowych warunków.
Została założona w 1998 roku przez wynalazcę Bårda Løtveita. Rok później w AutoSock AS zainwestował Fred Olsen, właściciel firmy Invento, który stał się jej największym udziałowcem.
W ciągu ostatnich lat AutoSock przeszedł z etapu innowacyjnego prototypu do wytrzymałego produktu. Było to możliwe dzięki intensywnym badaniom, wiedzy naukowej osób zaangażowanych w projekt oraz możliwościom nowych technologii.
Sprzedaż tekstylnych łańcuchów śniegowych AutoSock sukcesywnie rośnie – obecnie korzysta z nich ponad 2,5 mln klientów na całym świecie.
Ważne fakty w historii firmy: 2001 – utworzenie nowej kategorii produktu i homologacja w Instytucie TÜV, 2002 – zatwierdzenie przez VW i BMW Group, 2005 – przyznanie patentu europejskiego, 2006 – osiągnięcie sprzedaży 1 mln par, 2007 – akceptacja kolejnych 12 producentów aut oraz hiszpańskiego DGT, 2008 – uzyskanie Ö-Norm 5121 oraz akceptacja CDOT (Colorado Department of Transportation), 2009 – zatwierdzenie jako ekwiwalent łańcuchów śnieżnych w Czechach i Słowenii, 2011 – rozpoczęcie promocji przez Jaguar Land Rover i Hyundai, 2012 – przekroczona liczba 2 milionów sprzedanych par, 2013 – zalegalizowanie w kolejnych stanach USA: Waszyngton i Oregon, 2015 – formalne dopuszczenie do sprzedaży w Kanadzie.
Dziś AutoSock jest także legalną alternatywą stalowych łańcuchów śniegowych we Francji, Niemczech oraz we Włoszech.